Samenwerking Winst uit je woning weer gestart

De gemeente organiseert deze isolatie-actie samen met Winst uit je woning. De samenwerking met Winst uit je woning is weer gestart. Vorig jaar maakte Winst uit je woning een doorstart, waardoor hun dienstverlening tijdelijk stil lag. Nu is de volledige dienstverlening weer opgestart. 

De werkzaamheden zijn stap voor stap opgestart. Het is voor alle inwoners weer mogelijk om een adviesgesprek aan te vragen. Heeft u zelf maatregelen laten uitvoeren en wacht u om subsidie aan te vragen? Vraag uw persoonlijke code aan via de website van Winst uit je woning.

Wat vooraf ging?

Gemeente Montfoort werkt samen met Winst uit je Woning om inwoners te voorzien van advies, te helpen bij de uitvoering en de financiële afhandeling bij isolatie. Op 3 november 2025 maakte Winst uit je Woning onverwachts bekend dat zij faillissement hadden aangevraagd. Daardoor stopte tijdelijk de dienstverlening. De curator, de provincie Utrecht en de betrokken gemeenten hebben intensief samengewerkt om te voorkomen dat bewoners en ondernemers onnodig geraakt zouden worden door het faillissement. Vervolgens maakte de curator bekend dat Winst uit je woning als zelfstandig bedrijf wordt voortgezet. OnePlanet Group maakt de doorstart mogelijk met een financiële investering en kennis op het gebied van o.a. IT en software. Deze doorstart zorgt ervoor dat isolatieacties weer door kunnen gaan, inwoners snel weer geholpen kunnen worden en een groot deel van de banen behouden kunnen worden.

Hieronder een overzicht van de nieuwsberichten en links naar vragen/antwoorden: