Briefadres
Heeft u geen vast woonadres in Nederland? Dan kunt u zich tijdelijk inschrijven op het adres van iemand anders of van een instelling. Dit heet een briefadres. Daar krijgt u dan voortaan uw post. Een briefadres is altijd een adres in Nederland en mag geen postbus zijn.
U vraagt het briefadres aan in de gemeente waarin het briefadres ligt. De gemeente beoordeelt of u in aanmerking komt voor een briefadres.
Op afspraak
- Maak een afspraak;
- Neem een geldig legitimatiebewijs mee;
- Neem een (kopie) legitimatiebewijs van de briefadresgever mee;
- Vul het formulier aangifte van briefadres in. Neem deze mee naar de afspraak.
Schriftelijke aanvraag
- Download het formulier aangifte van briefadres. Vul het volledig in;
- Stuur het verzoek naar de gemeente Montfoort. Het postadres is: afdeling Burgerzaken, Postbus 41, 3417 ZG Montfoort.
- Stuur een kopie van uw legitimatiebewijs mee;
- Stuur een kopie van het legitimatiebewijs van de briefadresgever mee.
De gemeente beoordeelt of u in aanmerking komt voor een briefadres.
De belangrijkste voorwaarden om een briefadres aan te vragen zijn:
- U heeft een goede reden voor uw aanvraag. Het kan zijn dat u:
- (tijdelijk) geen woning heeft
- Schipper bent en maximaal twee jaar aaneengesloten van huis bent voor werk
- In een gevangenis verblijft
- In een psychiatrische inrichting verblijft
- In een blijf-van-mijn-lijfhuis of ander opvangtehuis verblijft
- Bedreigd wordt of om andere veiligheidsredenen niet wilt dat uw verblijfplaats bekend is
- Het briefadres is in Nederland
- Het briefadres is geen postbus
- U heeft toestemming van de hoofdbewoner van een briefadres