Melding milieuklachten
Klachten over het milieu of over asbest binnen onze gemeente meldt u bij de Omgevingsdienst regio Utrecht (ODRU).
Om bij te kunnen dragen aan een prettige en veilige woon -en leefomgeving heeft de ODRU de bevoegdheid om namens onze gemeente milieuklachten (van met name bedrijven of bij evenementen) en klachten over asbest te behandelen.
Wanneer melding milieuklachten doen?
Ervaart u overlast van geur, geluid, licht? Of ziet u ergens bodemverontreiniging, stort van materialen of luchtverontreiniging? Dit zijn voorbeelden waarvoor u melding kunt maken.
Wanneer klachten over asbest melden?
Doet u melding van klachten over asbest in de volgende situaties: (illegale) sanering van asbest, asbest in een afvalcontainer of asbestverdacht materiaal in de openbare ruimte.
Hoe melding doen bij de ODRU?
U kunt uw melding online doen via de website van de ODRU.
Of u neemt telefonisch contact op met de ODRU:
- Tijdens kantooruren (maandag t/m vrijdag van 8:30 tot 17:00 uur): 088 0225000.
- Buiten kantooruren via de provinciale milieuklachtentelefoon: 0800 0225510.